miercuri, 16 februarie 2011

DESPRE SISTEMELE KOMYO KAI REIKI SI GENDAI HO REIKI

Sunt Maestru Instructor pentru ambele sisteme Reiki.
Gendai Reiki Ho (GRH), sistem dezvoltat de Hiroshi Doi Sensei, l-am predat la multi studenti, dintre care unii sunt acum, la randul lor, Maestri Instructori.
Cu referire la sistemul Komyo Reiki Kai, cu toate ca am primit nivelul de Maestru Instructor chiar de la inventatorul sau – Hyakuten Inamoto Sensei – inca din din luna Iulie a anului 2009, am ezitat mult inainte sa il predau.
In final, la inceputul acestui an, dupa ce am analizat – pentru a cata oara? – sistemul Komyo Reiki Kai (KRK), initierile sistemului si varianta de Reiju (Reiju deschis) al sistemului care se poate acorda oricarei persoane de catre un Maestru KRK, am luat hotararea de a nu preda acest sistem.
Concluzia la care am ajuns este clara dar drumul pana la ea a fost lung.
Mi-as dori sa va prezint si voua, cititori ai mei, cateva probleme pe care mi le-am pus, pentru a lua o decizie corecta si clara, din punctul meu de vedere.
Primul lucru, in aprecierea unui Maestru Reiki se face analizand linia sa de initiere.
Pentru a avea un punct de start , analizez liniile mele de initiere pentru cele doua sisteme Reiki, pe care vi le prezint mai jos.

GENDAI REIKI HO:
MIKAO USUI - KAN’ICHI TAKETOMI - KIMIKO KOYAMA - HIROSHI DOI-CALIN PETRU COTRAU - EUGEN VIOREL CRETU(MI)

KOMYO KAI REIKI: 
MIKAO USUI - CHUJIRO HAYASHI - (SUGANO WASABURO) - CHIYOKO YAMAGUCHI - HYAKUTEN INAMOTO - EUGEN VIOREL CRETU(MI)

Pentru liniile mele de initiere ale celor doua sisteme, pana la dezvoltatorii sistemului, sunt prezentate si liniile de initiere ale acestora in Usui Reiki.
Hiroshi Doi Sensei, a primit initierile in Usui Reiki, de la Doamna Kimiko Koyama, care a fost presedinta asociatiei REIKI RYOHO GAKKAI incepand cu 1975 si pana la decesul sau, in 1999.
Deci linia de initiere a lui Hiroshi Doi Sensei este foarte clara.
Hyakuten Inamoto Sensei, a primit initierile in Usui Reiki, de la Doamna Chiyoko Yamaguchi. Initierile lui Chiyoko Yamaguchi, incep cu initierile facute de Chujiro Hayashi Sensei, pentru nivelele I si II, iar initierea pentru nivelul III/Maestru Instructor i-a fost facuta de Dl. Sugano Wasaburo, care avea gradul de Maestru Instructor; acesta i-a facut acordajele de Maestru Instructor Doamnei Chiyoko Yamaguchi cu permisiunea expresa a lui Chujiro Hayashi ( aceste informatii le-am luat de pe web situl lui Tadao Yamaguchi: http://www.jikidenreikiuk.com/). Cred ca linia de initiere a lui Ynamoto Sensei ridica cateva semne de intrebare, este adevarat, care nu sunt insa insurmontabile.
Dar acesta nu este singurul aspect care m-a facut sa iau decizia sa nu mai predau Komyo Reiki Kai, ci si alte aspecte legate de continutul cursului, pentru nivelurile I – IV, modul de realizare a acordajelor de initiere pentru nivelele I – IV si Reiju deschis – “Binecuvantarea cu energie a Maestrului”, care se poate acorda oricarei persoane.
Voi detalia, succint, in continuare.
In primul rand, cele 4 niveluri ale sistemului KRK sunt practic, foarte asemanatoare, daca nu chiar identice cu cele 4 niveluri ale sistemului, si chiar daca denumirile difera, ele practic, contin aceleasi notiuni.
In al doilea rand, in sistemul KRK se inlocuieste denumirea de “simbol” cu denumirea de “shirushi”, iar in locul denumirii mantrei fiecarui simbol, care in  GRH ca si in asa numitul Usui Reiki Traditional (care a ajuns la noi pe linie americana, vestica) sunt numite “kotodama”, in KRK se numesc “jumon”. Deci problemele sunt de forma si nu de fond, si ca urmare sistemul KRK practic utilizeaza aceleasi notiuni, dar cu alta forma.
In al treilea rand, initierile, care se fac printr-un Reiju special in KRK, sunt foarte foarte apropiate, totusi nu chiar identice, cu acordajele sistemului GRH; dupa parerea mea modificarile de ritual ale Reiju de acordaj din KRK sunt facute pentru a-i aduce o distinctie fata de Reiju de initiere din GRH, insa simplitatea si perfectiunea Reiju de acordaj de initiere al sistemului GRH aduce un plus semnificativ pentru sistemul GRH.
De asemenea, in initierile sistemului KRK sunt folosite mudrele prezentate mai jos:

“Mudra Lotus Bud”



Mudra Lotus Full Bloom”


“Mudra All Buddha's Protection ”



Aceste mudre, este adevarat ca dau o nota de “noutate sistemului’ cu privire la initieri, dar, dupa parerea mea nu sunt necesare, caci complica mult , inutil cred eu, modul de realizare a acordajelor.
In plus, prin modurile de repetare a Reiju special de acordaj, pentru fiecare nivel, durata acordajului creste foarte mult, in special la nivelurile I si II, la care se face repetarea Reiju de 4 ori (la GRH se repeta Reiju numai de 3 ori).
As putea spune ca Reiju de acordaj al sistemului GRH este foarte apropiat calitativ, ca simplitate de Reiju de acordaj al sistemului Reiki Ryoho Gakkai.
In al patrulea rand, ma refer, la simbolurile/shirushi sistemului KRK.
In locul simbolului puterii din GRH – Cho Ku Rei(care este identic cu cel din Usui Shiki Ryoho Reiki) in KRK se fosloseste shirushi  urmator:



al carui jumon(mantra) este: “#1”, caci aici simbolurile sunt notate in stil tibetan, cu numere.
In locul simbolului armoniei din GRH – Sei Hei Ki(care este identic cu cel din Usui Shiki Ryoho Reiki) in KRK se fosloseste shirushi  urmator:



al carui jumon(mantra) este: “#2”.
            Shirushi #3 si #4 ale sistemului KRK sunt identice cu simbolurile Hon Sha Zei Sho Nen si Dai Ko Myo ale sistemului GRH (care sunt identice cu cel din Usui Shiki Ryoho Reiki).
            S-ar putea face o discutie despre compararea shirushi #1 si #2 cu simbolurile Cho Ku Rei si Sei Hei Ki, dar cred ca acest aspect de poate dezvolta separat, daca va fi cazul, caci eu cred ca aspectul, forma perfect revelata, este acea pentru simbolurile utilizate in GRH respectiv in Usui Shiki Ryoho Reiki. Traditia si vechimea utilizarii acestor simboluri ne confirma aceasta concluzie.
            In al cincilea rand, Reiju deschis, adica Reiju care se poate acorda de un Maestru Reiki oricarei persoane, indiferent daca este sau nu practicant Reiki, este practic identic cu Reiju predat de Hiroshi Doi in cadrul sistemului GRH.

            Sigur, ca in materialele de curs ale sistemului KRK se gasesc multe alte lucruri interesante, dar care, dupa parerea mea nu este necesar sa fie incluse ca fiind ale sistemului, caci se pot gasi si in alte lucrari din domeniul Reiki.

            Am prezentat numai cateva aspecte, pe care le-am tot reluat si analizat, pentru sistemul KRK, care m-au facut sa renunt la a preda acest sistem, pentru a proteja, din punctul meu de vedere, studentii mei, ca sa nu urmeze in Reiki, linii paralele sau neclare.

            Aici este prezentat punctul meu de vedere,care, desigur, nu trebuie sa influenteze pe nimeni in a hotara ce este mai bine pentru a-si urma calea sa Reiki, pentru ca este importanta intuitia si Liberul Arbitru al fiecaruia in a-si gasi si urma Calea Proprie..

Va doresc, tuturor, multa sanatate si numai bine.

2 comentarii:

  1. sunteti un om sincer domnule si dupa datele de nastere sunteti un vindecator nativ, nu aveati nevoie de cursuri dar probabil v-au stimulat subconstientul si v-au adus la suprafata ceea ce de fapt era menirea dvs divina...
    astfel mi-ar place sa vad vindecatori: oameni cu reale talente si care nu cauta sa-si inrameze orgoliul in diplome si nici initieri pe la coltuti de strada cum deja a devenit o moda in Romania astfel ca n-o sa raman satean roman neinitiat...pacat ca o practica divina e folosita pentru imbogatirea unora care n-au nici o legatura cu iubirea/spiritualitatea/credinta..
    mult succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca, per total este asa cum spuneti, din pacate.
    As fi tare curios, sa va intreb daca ati intrat pe web situl meu ( care este dat pe email) si in care am prezentat cartea pe care am scris-o despre Karuna Ki Reiki, si daca aveti un punct de vedere.
    Am constatat ca si Dvs. avet calitati bune de vindecator, dqar si mai bun este accesul Dve. la Lumina, sau Energia Universala. Arata ca aveti un grad de destul de ridicat in evolutia Dvs. spirituala. Ma bucur sincer de cele aflate despre Dvs.
    Multa Sanatate si Numai de Bine.

    RăspundețiȘtergere